Waarom ben je radio beginnen maken?
Eigenlijk door Wannes Fremaut van het Entrepot. Hij hoorde mij en m'n kompaan Davy (van Studio DaDa) even enthousiast loos gaan als kibbelen over vanalles en nog wat, maar in het bijzonder over muziek. Zo zijn we op zijn aandringen in oktober 2012 met ICE CREAM begonnen, tot het na een jaar voor Davy moeilijker werd om naast de rest van z'n bezigheden kwalitatief radio te blijven maken. Daarna ben ik onder de naam NOSTALGEBRA verdergegaan; aanvankelijk nog op m'n eentje en all over the place, tot ik in Shiny een waardige co-host vond met dezelfde passie voor punk, emo en hardcore. Nu zijn we Villa Bota's favoriete weirdo's.

En waarom? Waarschijnlijk gewoon omdat ik graag m'n duidelijk superieure muzieksmaak aan mensen opdring ¯\_(ツ)_/¯

 

Hoe zou je je radioprogramma beschrijven?
Ondergewaardeerd.

 

Wat is jouw rol in het radioprogramma?
We verdelen het werk zo gelijk mogelijk onder elkaar, maar ik neem wel het gros van de editing en track sequencing voor m'n rekening.

 

Als je je show zou beschrijven aan de hand van 3 platen, welke zouden dat zijn? En waarom dié platen?
Wat mijn inbreng betreft:

The Lawrence Arms - 'The Greatest Story Ever Told' (2003)

Alkaline Trio - 'Goddamnit' (1998)

Hot Water Music - 'Fuel for the Hate Game' (1997)

Jawbreaker - 'Dear You' (1995)

Dat zijn er vier, maar up the punx en zo.

Als je die albums beluistert heb je een vrij duidelijk beeld van mijn deel van onze muzikale identiteit. Handig meegenomen is dat je meteen ook vier belachelijk goeie platen zult beluisterd hebben.

 

Wanneer of hoe is radio op zijn best?
Ik haak af bij alles wat expliciet "tof" of "ludiek" moet zijn. Radio moet prikkelen en uitdagen. Er mag al eens tegen de schenen worden geschopt.

 

Waarom heeft radio nog steeds een toekomst?
De premisse van radio is in wezen poepsimpel: een persoon met plaatjes. Welke van de twee moet doorwegen, varieert naargelang het concept van het programma. De menselijke component echter is onontbeerlijk in tijden van algoritmes en automatisering. Bovendien is radio (doorgaans) ontdaan van visuele rommel - daarmee alleen al dwingt het aandacht af: de inhoud primeert boven de esthetiek.

 

Wat is jouw rol in SIGNAAL?
Ik zit in het programmatieteam en hou ook mee een oogje in het zeil bij de productie.

 

Waarom moeten mensen naar SIGNAAL komen?
SIGNAAL is een totaal nieuw initiatief, dus ofwel slaat het keihard aan en kan je mee feesten op het begin van iets uniek, ofwel gaat het faliekant verkeerd en kan je je verkneukelen aan ons falen. Dat klinkt als een win-win in my book!

 

Beschrijf de ideale festivaldag.
Twee podia met gepassioneerde bands, zacht weer, voldoende wc's, frisse drankjes en vegan lekkers.

 

Naar wat kijk je uit op SIGNAAL?
Blije gezichten.

 

Heb je nog een aanvulling?
mariachi_band_playing_the_sound_of_silence.jpeg

 

Kom net zoals Tommy naar SIGNAAL van 27 t.e.m. 30 juni!